torsdag 29 juni 2017

Halmstad triathlon närmar sig

Ösregn och 10 m/s var prognosen för några dagar sen, då försvann nästan lusten till att tävla. 

Vädret är något man inte kan påverka så jag började tänka positivt istället - jag har gjort min träning så jag klarar det ändå, det som inte dödar dig gör dig starkare - mental träning är en viktig byggsten i triathlon, inte minst inom långdistans. Under perfekta förhållanden är det underbart och bara kul att tävla men med vädret emot sig blir det jobbigare och de negativa tankarna kan lätt smyga sig fram. Då är det viktigt att ha ett starkt psyke och korta delmålsättningar för att inte ge upp - fortsätta kämpa på.

Som tur är har prognosen ändrats lite - till det positiva :). Nu är det knappt något regn och bara 4-5 m/s. Much better och nu börjar jag tagga till, nu ska det bli kul att tävla! Det kommer även bli kul att tävla i mina barn/ungdomstrakter och i år ännu roligare då det kommer vara mycket folk i stan p.g.a. Tall ship race startar denna helg i Halmstad.

I mål efter vår första triathlontävling <3
För 2 år sen tävlade jag och min man i Halmstad, vår allra första triathlontävling - och det gav mersmak. Jag ville köra denna tävling igen för att se hur min form idag står sig mot för 2 år sen, det är också nära mina föräldrar som ska passa barnen. :) 

2015 hade jag följande tider i Halmstad:
Simning - 32:31 (medströms)
Cykling - 2:56:49
Löpning - 1:36:50
Totalt: 5:20:36

En klar förbättring borde det bli i år, framförallt på T1, T2 och löpningen. På simningen i år är banan ändrad med ca. 1/3 motströms istället för hela sträckan medströms - så där kan jag nog inte förvänta mig någon förbättring men kanske samma tid. Cyklingen borde jag kunna pressa ner tiden - jag känner mig i mycket bättre cykelform än för 2 år sen, men frågan är hur mycket!? Det återstår att se på lördag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar