söndag 18 juni 2017

Sjukstugan äntligen över och sommarlovet är här

Nu är jag äntligen igång igen lite lätt med träningen efter nästan 2 veckors (förutom Borås triathlon) vila pga halsont. Det är så frustrerande när jag är pigg i kroppen men "bara" har ont i halsen och därmed inte kan träna som vanligt. Styrka och lätt lätt cykling på trainern har jag ändå kunnat köra så att inte kroppen blir helt passiv.

Igår testade jag mina nya löparskor från Saucony - Kinvara 8. En lätt sko trots lite extra dämpning men med samma dropp på 4 mm som mina tidigare Brooks pure flow. Jag har älskat mina Brooks men jag har haft dem sen våren 2015(!) och de är nu helt utslitna. Då uppföljaren till mina Brooks pure flow har ändrats till det sämre så fick det bli en ny sko denna gång. De kändes bra på löpbandet - mjuka, sköna, lätta och inte minst snygga! Även ute igår kändes de bra men det återstår att se hur de känns under längre och snabbare löpningar då det igår bara blev en kort 30 min löp i 5 tempo.


Idag blev det ett lite tuffare cykelpass med lite tunga intervaller - första tunga passet sen Borås. Kroppen kändes lite seg men helt ok med tanke på uppehållet - det var skönt att få pressa pulsen lite mer. Jag hoppas jag ska kunna köra ett simpass imorgon - om det känns ytterligare bättre i kroppen imorgon bitti så blir det så. :) Nu är det bara 2 veckor kvar till nästa tävling - Halmstad triathlon 70.3 - så nu måste jag få till några bra träningspass. 



I en vecka har nu min man varit föräldraledig med mig och han ska vara det i ytterligare 2½ månad - vi har nu hela sommaren tillsammans hemma med familjen (juni, juli och augusti)! Det kommer finnas tid till massor av träning, fix på hus och trädgård samt aktiviteter för barnen - jag ser verkligen fram emot denna sommaren. :D <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar