onsdag 7 juni 2017

Första triathlontävlingen närmar sig

På lördag 10/6 startar jag och min man i vår första triathlontävling för i år - i Borås triathlon. Det är första gången vi testar Borås så det ska bli kul att se hur deras arrangemang är. Jag är taggad och även lite spänd på att se hur formen är när jag sätter ihop grenarna i en längre triathlontävling. En halv IM distans ligger på schemat och det ska vara en ganska kuperad cykling vilket gör mig lite nervös. 



De senaste veckorna har det varit härligt väder i Skåne! Solen och värmen kom och vi kunde njuta av bra väder och därmed bra träning! Vår familj gjorde så det som vi gillar alla mest. Löpturer tillsammans hela familjen och långa cykel och löppass om vartannat! Min open water premiär kom även för lite över en vecka sen - så mycket roligare än att ligga och nöta fram och tillbaka i bassängen! Äntligen! :D Även i måndags blev det en simning i en sjö. 



Sen hände det som inte skulle hända - förra tisdagen fick jag en liten känning/bristning i höger vad under nedvarvningen efter ett intervallpass löpning. :( Jag har nu vilat från löpning sen dess och simmat och cyklat istället, bland annat 2 långpass på 11 och 10 mil. Behandlat med triggerpunktsmassage och foamroal och nu känns det mycket bättre - men det återstår att se hur det känns i löpning. Det tänkte jag testat idag men igår började jag även känna av halsont och det sitter fortfarande i idag så vi får se hur det känns i em. Ingen bra uppladdning inför lördagens tävling. Håller alla tummar jag har på att jag kan testa löpning så fort som möjligt och att halsen inte blir värre. Det är ju flera dagar kvar! ;P 

2 kommentarer:

  1. Lycka till på lördag. Här regnade det 30 mm i natt och lite ikväll.

    SvaraRadera
  2. Tack! 😊 Ja här har det också regnat hela dagen, hoppas verkligen på bättre väder på lördag.

    SvaraRadera