onsdag 1 februari 2017

Detta är jag, min resa från gravid till ironman på 1 år.

Det ska inte vara omöjligt att komma i form till Ironman distans efter förlossningen på ett år. Det var min tanke när jag anmälde mig till Ironman i Kalmar när det var 2 veckor kvar av graviditeten. Tjock och långsam var jag då men motivationen att ta mig tillbaka till den form jag var i 2015 när jag genomförde min första Ironmandistans var stark. Jag har ju gjort det förut så jag ska göra det igen. Det var en av de härligaste upplevelserna (förutom när jag fått mina 2 pojkar), euforin när jag springer över mållinjen och har genomfört 3.8 km simning, 180 km cykling och 42 km löpning. Jag vill känna det igen så nu tar jag mig ann en av de svåraste utmaningarna jag utsatt mig för. Att på ett år komma i form till Kalmar! :D

Jag är 29 år, tvåbarnsmamma till Kit på 3 år och Neo på 5 månader. Jag och min man (Cristian Nae) tränar båda triathlon och även han ska genomföra Kalmar 2017. Jag kommer därmed skriva en del om hur man får ihop vardagen med barnen och träningen för oss båda.


Målrakan på Ironman 2015

När jag inte är mammaledig jobbar jag som sjukgymnast på en idrottsskadeklinik samt forskar på korsbandspatienter och deras rörelsemönster. Jag har därmed en bakgrund och utbildning som gör att jag har lite koll på kroppens funktioner, begränsningar och vet vilka signaler jag ska lyssna på. Jag känner mig själv och min kropp ganska bra nu efter 29 år och träning har alltid funnit där i olika former.

Nu känner jag för att dela med mig av min resa, dels för att hjälpa mig att hålla motivationen uppe men även för att inspirera andra att ingenting är omöjligt, även för en vardagsmotionär. Jag kommer bl.a. skriva om träning, återhämtning och framförallt om pusslet i vardagen med två små barn.

Ironman 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar