söndag 26 februari 2017

En träningshelg för en triathlonfamilj

Om det är en utmaning när en ska träna inför Ironman vad är det då när man är två...

Både jag och min man (Crille) ska genomföra Ironman i Kalmar i augusti i sommar. Detta innebär att båda måste få till träning. Detta kan bli en utmaning när man även har två små barn att ta hand om, i vårt fall en på 6 månader och en på 3 år. Min man får till träningen under veckorna bra genom cykelpendling till jobbet, löpning på lunchen och simning innan jobbet. Självklart måste han även träna vissa kvällar men det går att få ihop bra. Min träning under veckorna har jag skrivit om i tidigare inlägg så det får ni läsa där. ;)

Nu ska jag skriva om hur en helg kan se ut när det är inlagt mängdträning för båda. 

Lördag
Denna helgen började med ett simpass för Crille på 90 min, när han kom hem så var det min tur och jag gav mig ut på en långlöpning på lite över 90 min. Väl hemma kan vi äta lunch tillsammans och sen var det dax för Crille att gå ner i källaren och köra 2 h och 15 min cykling på trainern. Därefter var det lördagkväll och mys med HELA familjen.


Söndag
Frukosten är viktig för mig så en lång frukost avnjöts med familjen och sen påbörjade jag mitt långpass. Först 2,5 h cykling på trainern följt av ett brickpass löpning på 35 min. Eftersom jag ammar vår minsting så blev det en liten amningspaus mellan cykling och löpning, samt klädbyte (det blir svettigt att cykla inne 2,5 h ;)). Lunch med familjen och så var det Crilles tur, 1 h cykling följt av 1 h 20 min löpning. Sen förbereda middag och mys i soffan efter det.


Så som ni ser det går att få ihop mycket träning för båda men den som inte tränar får umgås och leka med barnen själv, vilket inte är några problem men det blir en uppoffring av lektid tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar