onsdag 20 december 2017

En oslipad diamant - vad kan hända till nästa säsong!?

Nu är säsongen över och jag har gått in i en tyngre off-season träningsperiod - vilket känns kul! 

Säsongen 2017 blev helt fantastisk och över alla mina förväntningar. Jag inser även att jag har potential att bli ännu bättre till 2018 då träningen inte varit optimal under året pga nedsatt sömn och prio att ta hand om barnen och familjen (vilket alltid kommer vara prio 1).

Här kommer en kort summering av tävlingsåret 2017

Jag har under året haft vinster i 2 löplopp:
Stävie trail
Lundaloppet

Lundaloppet Maj 2017 - 1:a plats
En bra 44:e placering bland damerna på Göteborgsvarvet (tid 1:27) och pallplats på alla svenska triathlontävlingar jag ställt upp i.

Borås triathlon Halvdistans 2:a plats

Halmstad triathlon Halvdistans 3:e plats


Malmö triathlon (motion) Olympisk 2:a plats

Helsingborg triathlon Olympisk 3:e plats


Kalmar Ironman 2:a plats (1:a i AG) OCH en slot till VM på det med en helt fantastisk, utmanande och inspirerande resa till Hawaii!

Målgång på Hawaii - lyckan är fullständig när du når mållinjen efter allt slit!

Nu blickar jag fram emot nästa säsong. En oslipad diamant - att med enbart 2 säsonger bakom mig (med en graviditet mellan dem) kunna prestera som jag gjort detta året är för mig fantastiskt! Detta såklart tack vare min coach Camilla Lindholm som lagt upp träning som passat mig och därmed tagit fram min bra sidor (löpningen) och förbättrat min största svaghet (cyklingen).

Till nästa säsong är det finputsning på löpningen, ytterligare förbättring av cyklingen (förhoppningsvis hitta en grym cykel) och förhoppningsvis en stor förbättring av simningen! I simningen kommer jag få hjälpa av openwaterswimclub.se (Magnus och Johan) med coachning - det kommer bli grymt! Och jag fortsätter såklart med Camilla som huvudcoach med den framgångssaga vi har! :D

Hur långt kan jag gå!? Det återstår att se! Nu ska det pusslas ihop med jobb, dagishämtning och barnens aktiviteter. Livet har många utmaningar och jag är redo för dem!!

Förhoppningsvis väntar många spännande samarbeten/möjligheter nästa säsong!

GOD JUL
och 
GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

  1. Härligt Jenny så inspirerande och roligt att följa dig och dina framsteg!

    SvaraRadera