fredag 13 oktober 2017

Cykling på Queen K - Löpning längs Ali'i drive - Simning med sköldpadda

Dag 3 och 4 har bjudit på både roliga och mindre roliga ögonblick - men såklart mest roliga! 

Så var det min tur att testa cykling på den berömda Queen K! Om jag ska vara ärlig så är det inte någon rolig upplevelse den första biten som vi cyklade - först långsamt ut ur stan med mycket trafik sen följer en ca 1 mil med vägarbete och därefter en rak väg med mycket trafik nu dagarna innan tävlingen. På detta fick jag även en punka på baktuben när vi kört ca 1 h - riktigt surt att behöva stå i värmen och byta tub! Som tur var cyklade jag inte själv utan min man var med mig och kunde hjälpa mig - ja jag vet detta borde jag kunna själv men det är inte så ofta det händer. ;P Jag fick iallafall mig lite träning i att byta tub för vissa delar gjorde jag själv! ;) Det ligger mycket skräp i vägbanan från lastbilar och vägarbetet hjälper ju till med men förhoppningsvis är det ok på tävlingen då vi kör på vägen. Jag hoppas även utsikten blir lite roligare längre fram så att jag orkar med 180 km i detta landskap - jag slipper iaf bilarna! ;)




Efter cyklingen blev det en kort löpning längs Ali'i drive - känna på banan men även på känslan att springa i värmen. Det kändes väldigt bra och kunde även trycka på lite ner i 4:20 tempo utan problem. :) Ett stopp på vägen för lite foton fick det bli för här är det vackert till skillnad från Queen K.





Efter träningen fick vi ta oss ner till Bike Works (cykelhandlaren) och fixa ny tub som de hjälpte oss limma. Då märkte mekanikern även att frihjulslagret bak (det som sitter i mitten av hjulet) var dåligt och därmed gav mig motstånd vid varje tramptag. Så även detta måste fixas så nästa dag blev det en tur till Zipp-tältet där vi fick (köpa) en ny frihjulsaxel som monterades av Bike Works - nu rullar hjulet kanon! Så punkan förde med sig att vi hittade detta felet och nu har jag bättre förutsättningar på lördag - otur som förde tur med sig! :D 

Dan at Bike Works saving the day!

Idag har vi simmat lite på banan igen - igår under löpningen hittade vi en fin liten strand på Ali'i Drive där vi bor som vi kunde gå i ifrån och därmed slapp vi gå bort till simstarten bland alla andra. Detta var ett bra beslut! När vi simmat klart så var det en sköldpadda vid strandkanten som vi simmade runt med en stund - coolt! :D Jag testade även mitt nya swimskin (simdräkt utan flytkraft) och det kändes toppen!





Nu har vi bara Välkomstbanketten och Race-briefing kvar för idag sen sova och imorgon är det check-in av cykeln!

Att vi får uppdateringar hemifrån om hur bra barnen har det med mormor och morfar, moster och morbror gör att resan här blir så mycket lättare att njuta av! <3 All kärlek till vår familj som hjälper oss förverkliga denna drömmen!

Living a dream and enjoying life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar