måndag 25 september 2017

Vägen till Hawaii - förberedelser

Nu har jag börjat landa i vilken prestation jag gjorde i Kalmar, just nu är min tid på Ironman näst bäst bland damerna i Sverige, 2:a efter min coach Camilla Lindholm ;) (dock har inte Åsa Lundström kört någon än, hon verkar vänta till Hawaii). 


Foto: Ironman Hawaii

Ojojoj vilken tid det har varit sen Kalmar - fullt ös för att förbereda inför Hawaii samt ett 1-årskalas för vår son. Puh - det har krävts lite energi, tur det har varit lite lugnare med träningen. Det är ju en hel del som snurrar i huvudet, vad måste man tänka på inför Hawaii - flyg, visum, transport av cykel, boende, ev hyra cykel till Crille, värme, värmeanpassning, swim skins, energi, tidsskillnad, mer?

Det första vi gjorde var att kolla efter flygbiljetter. Då Kalmar och Köpenhamn är de sista Ironman kvaltävlingarna till Hawaii så tänkte vi att det kan vara slutsålt/dyrt men då Köpenhamn låg dagen efter så bokade vi innan de fick sina slottar utdelade på måndagen - och vi hittade nog hyfsat bra pris för mig och min man. Flygbiljett - check!

Kanske är det mina ben på nästa års foto :D Foto: Ironman Hawaii

Nästa steg - boende! Det var betydligt svårare, här var mellan 91-95% slutsålt när vi kollade olika sidor. Vi ville helst slippa hyrbil och därmed kollade vi relativt nära Kailua/Kona. Vi fick nej på ett par lägenheter men hittade tillslut en lägenhet nere vid vattnet som bara ligger 5-10 min promenad till centrum. Puh skönt att det blev fixat också - check! :)

Det har blivit en hel del tidiga mornar med simning
Eftersom jag behöver cykla lite på plats innan tävlingen så ville vi gärna hyra en cykel till Crille så vi kan ta oss några träningspass och betrakta omgivningarna på cykel tillsammans. Det var inte helt lätt det heller. Allt var slutsålt i stan så vi fick leta oss en bit bort från Kailua/Kona och hittade tillslut en cykeluthyrare som hade rätt storlek till Crille ca 3-4 mil från stan - vilket inte var så farligt. Men efter lite övervägande och inköp av ytterligare en cykelväska så insåg vi att det skulle bli lite billigare och smidigare att ta med hans cykel istället. Då sparar vi även tid på att ta oss fram och tillbaka till cykeluthyraren, vi har ju inte så mycket tid som det är i dagsläget. Check!

Helt ensam i simhallen 06:45


Sommaren i Sverige har ju inte i år bjudit på några höga temperaturer direkt så jag är inte det minsta värmeanpassad just nu. Hur ska jag anpassa mig inför värmen som kommer vara där? Bastu! Vilken tur att vi har en bastu - det blir till att basta lite om kvällarna och det är ju mysigt nu när hösten börjar smyga sig på. ;)

Bastubad
Bastucykling! 


Nu är det bara 2 veckor kvar till avfärd, måndag den 9 oktober går resan mot Hawai!! 😁

En ny cykel har jag hunnit skaffa med (min nördiga man kan inte sluta kitta upp mig), en snygg Trek Speed Concept blev det! Enligt tester betydligt snabbare än den gamla P2:an. Treken är tydligen en en SM-utgåva - perfekt nu när man ska representera Sverige, det är ju ändå ett VM jag ska tävla i. 😉Cykeln har dessutom redan varit på Kona en gång tidigare med Jona Dahlqvist så den kan redan banan 😜. I lördags fick denna skönhet sig en bikefit av Björn Andersson - så nu sitter jag mer aero och allt kändes toppen igår på min första cykling efter bikefitten - men jag får ont i mellangården så lite mer tid i sadeln för att vänja mig måste jag ha! 😅


Bike fit med Björn Andersson - nu ska det gå undan på Hawaii! ;)

Igår var det en underbar dag och man fick lite smak av sommaren igen - solen sken och det var runt 20 grader i Skåne. Då passade vi på att fota lite snygga cykelbilder längs med havet med vår vän och nyblivna Ironman - Jens Rydén. Bilder från detta kommer senare. Tack för en härlig kväll Jens! 

Mycket som händer nu - men kul saker! 😃

Fotografering av Crille på gång!

Solen skiner på min Trek och sonens cykel i bakgrunden i väntan på fotografering.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar