onsdag 3 maj 2017

Träningsresa och familjeresa i La Zenia Torrevieja

Så kom vi iväg på en resa, bort från alla måsten i vardagen, ett väldigt skönt avbrott!

Svärföräldrarna har en lägenhet i Spanien i La Zenia (45 min söder om Alicante) så vi följde med dem dit för första gången. Dels för semester, dels för lite extra träning. Då vi fick rapporter om snö i Skåne under påsken så kändes det som vi prickade in en bra vecka att åka iväg på trots att vi hade det blåsigt och molnigt några dagar.


Blåsten under veckan innebar röd flagg och stora vågor, så jag fick bara till en open water simning och även den var lite vågig. Vi har inte tillgång till någon bassäng så vi hade hoppats på lite mer havssimning. Men det gör inget cykling har vi fått massor av och simma kan jag göra hemma. :)


Det är inte så mycket berg att cykla i så nära kusten (sista dagen hittade vi en runda med en bra stigning så den kommer vi köra igen nästa gång) men däremot underbart att cykla förbi apelsin-, och citronträden som blommar! Vi stannade även till ibland och tog oss en apelsin längs vägen. Vi gick oftast upp tidigt och var tillbaka när svärföräldrarna och barnen ätit frukost, så då var större delen av dagen kvar att hitta på annat. Det känns bra att få lite tid i sadeln ute efter en vinter med +60 h på trainern. Lite mer motiverad att cykla i värmen med en naturlig fläkt och lite bättre utsikt än Zwift på tv:n. ;)

Löpning, stod inte så mycket på schemat under veckan men det blev 4 kortare löpningar. Där fanns bra möjlighet att springa längs kusten, med lite blandat asfalt och trail.

Allt som allt är jag väldigt nöjd med resan, det var cyklingen jag behövde få till mängd av, simma får jag göra hemma. Och det var en mysig tid med familjen!




Tusen tack till svärföräldrarna som gjorde det möjligt för mig och Crille att få till träning tillsammans. Det är kvalitetstid för oss som inte blir av så ofta längre! Hemma blir det oftast träning var för sig i omgångar för att få till pusslet med barnen. <3

Nu hemma igen har ju äntligen våren kommit och cyklingen kan fortsätta ute! Det blev premiär med TT-cykeln på valborg, kul!! :D Och nu ska jag snart ut på en runda (men det blir på racern då det blåser 7-9 m/s idag) när min underbara granne ska ta en långpromenad med Neo. <3 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar