söndag 7 maj 2017

Mängdträning och brickpass

Då mannen är bortrest 4 dagar passar jag på att ta med barnen upp till mormor och morfar för lite hjälp med barnen, och för att få till lite bra träningspass. Då vi kommit lite längre in på säsongen så börjar det bli dags för att träna på skiftet mellan cykling och löpning samt få till länge träningspass.

Torsdag: Simning 60 min

Fredag:
Löpning 60 min - 13.8 km varav 20 min i precis under 4 min/km tempo. Detta innebar nytt PR på 5 km, 19:49. Kroppen känns i väldigt bra löpform. :) känns bra inför Lundaloppet nästa helg på 10 km och Göteborgsvarvet om 2 v. Det bör bli nya PR på båda distanserna.

Simning 35 min - ett kortare simpass med fokus på teknik

Lördag: 
Bike-run 3h 15 min
Idag fick jag ihop ett 3h 15 min långt träningspass med hjälp av min mamma som var barnvakt. <3 Helt underbart väder med årets varmaste dag, det är bara att njuta när man får cykla i korta ben och linne. :)


Cykling och löpning om vartannat med högre tempo varje omgång. Därefter avslutade jag med en lugnare cykling på 70 min. Mellan sista löpet och innan den lugnare cyklingen fick det bli en kortare amning av Neo, så är det att träna med en bebis. ;)  Det var ett sjukt kul och kvalitativt träningspass med mycket variation, jag märkte inte hur lång tid som gått, och det är ett bra tecken. :) Ibland är det bara kul att träna!! ;) 


Söndag: 
Löpning - Långpass på 2 h, totalt 26 km 4:39 snitt). Körde ett kul upplägg med successivt ökande tempo i intervallform, från 4:45 till 4:00. Riktigt kul pass men jobbigt ffa under 10 km som låg i 4:00-4:15 tempo. 

Cykling 2 h - cykling med pappa. Inte lika fint väder idag men lika kul att cykla ändå om man får lite sällskap. :) Jag trodde jag skulle få ta det ganska lugnt med pappa idag då han cyklade Hallandsloppet igår på 100 km men nej han hängde på i mitt tempo. Grym pappa jag har (på 65 bast)! <3


En tuff men kul träningshelg avklarad, tack mamma och pappa och syrran för hjälpen med barnpassning! <3 Jag är så lyckligt lottad som kan få så mycket hjälp för att få till mina träningar! Och tack coach Camilla för roliga pass! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar